Logo design
Visuel identiet
Art direction

Et friskt (hav)pust
Kysthusenes nye visuelle identitet
På Sjællands nordøstlige spids, et stenkast fra den stejle kyst, omgivet af skov og marker lige ved Nationalpark Kongernes Nordsjælland, finder du Kysthusene.
Her, midt i den rå kystnatur – langt fra hverdagens trummerum, men blot en times kørsel fra Hovedstaden – venter et væld af faciliteter og meningsfulde oplevelser.
Her, midt i den rå kystnatur – langt fra hverdagens trummerum, men blot en times kørsel fra Hovedstaden – venter et væld af faciliteter og meningsfulde oplevelser.
Kysthusene - et ferie- og konferencecenter i Gilleleje - har fået et friskt pust af en visuel identitet. Med udgangspunkt i stedets kernefortælling har vi opdateret Kysthusenes oprindelige logo. Den farverige blomst har beholdt sin form men er nu iklædt afdæmpede naturlige farver, taget direkte fra naturen omkring stedet.
Udfordringen
Kysthusene har i mange år været en del af et Danland feriecenter. Med nye ejere kom dog nye ambitioner, og Kysthusenes vision er nu at være det foretrukne møde- og konferencecenter i Nordsjælland. Med sådan et skift i profil, er et skift i kommunikation vigtig. Visuelt betød det at Kysthusene havde brug for at skifte det farverige feriecenter-logo ud med et mere afbalanceret, professionelt og relevant logo.

Nedenfor ses en række produkter jeg har designet til Kysthusene, blandt andet videoindhold til sociale medier, en eventkalender og en annonce.


